Сторінки

четвер, 15 вересня 2016 р.

Копенгаген, Вільне Місто Християнія та Білі Скелі Менс Клінт (Данія)

А зранку ми були вже в новій країні - в Данії. Копенгаген зустрів нас гарною погодою та марафоном.

Перекриті дороги та величезна кількість людей - наймасштабніший забіг року в самому серці Копенгагена поблизу національного музею.

Жодних обмежень по віку, статі чи національності: не важливо хто ти, 5 років тобі чи 75 - маєш сили і бажання - вперед! Трохи постояли, подивились, підтримали оплесками і пішли оглядати місто далі.

Копенгаген (дан. København) - столиця та найбільше місто Данії. Знаходиться на островах Зеландія, Слотсхольмен і Амагер.

Частину Копенгагена займає самопроголошена країна-місто Християнія. Ще декілька кроків і ми перетнемо її кордон. Трохи лячно, але ж як цікаво!

Християнія - неофіційна "держава всередині держави" з населенням близько 1000 людей, має особливий напівлегальний статус в Данії і часткову незалежність. А жителі проголошують свої власні закони, незалежні від законів Данії. Серед них: заборона на автомобілі, крадіжки, вогнепальну зброю, важкі наркотики. А ось і вхід - перетин кордону :)

На основній вулиці Pusher Street активно і відкрито торгують легкими наркотиками. Фотографувати та проводити відеозйомку тут заборонено. Проте кожен бажаючий може підійти до прилавку, розглянути асортимент та вибрати собі щось до смаку :) Чесно кажучи, це якось трохи дивно і не вкладається в голові. А ще більшого антуражу додають самі торговці в чорних балаклавах з вирізами для очей :)  Ми якось не особливо комфортно почували себе на торговій вуличці, тому досить швидко її минули.

Християнія виникла 26 вересня 1971 року, коли група хіппі незаконно вселилася в закинуті казарми. Якоб Лудвігсен видав анархістську газету, в якій і проголосив створення незалежного вільного міста. Влада неодноразово пробувала очистити приміщення казарм. Але чи то погано старалася, чи то мешканці Християнії виявилися надто впертими і непоступливими, але як то кажуть, віз і досі там..

Неофіційний та дещо прикрашений прапор Християнії - три жовті круги на червоному фоні.

Більшість будиночків тут доглянуті та зі смаком прикрашені на свій лад.

Живуть же якось тут люди. Живуть в своє задоволення. Продають наркотики, займаються мистецтвом. Дивинка :) Сюди варто прийти, щоби побачити це все на власні очі, інакше пазл під назвою "Копенгаген-столиця Данії" не складеться повністю ;)

Покинули межі Християнії і повернулися назад в ЄС :) Саме проходили повз, коли почав підніматися міст. Цікавим є те, що він розводиться не двома чатинками, а одним шматком - весь міст з однієї сторони піднімається вгору.

Копенгаген - ідеальне місто для піших прогулянок

А тим часом марафон продовжується. Для підтримки бойового духу бігунів проводяться цілі показові номери з танцями і співами.

Берсен (дан. Børsen) - історична будівля копенгагенської біржі, увінчана 56-метровим шпилем у вигляді скручених хвостів чотирьох драконів.

Добряче нагулявшись по суші, вирішили зробити невеличку екскурсію на човнику по воді.

Що ж це за ажіотаж такий? А всі ці люди прийшли сюди з єдиною метою - подивитися на символ Копенгагена - Русалоньку! Хто знайде її на фото - тому приз :) Треба буде повернутися до неї ще раз, але вже з суші, а то з води та ще й з-за спини і не розгледиш.

Міська набережна Нюхван (дан. Nyhavn - "Нова Гавань") - живописний район з яскравими вітринами магазинів, кафе, барів та ресторанів.

Церква Фредеріка (дан. Frederiks Kirke), відома як Мармурова церква (дан. Marmorkirken).

Всередині церкви

Зміна караулу біля палацу Амалієнборг (дан. Amalienborg).

Лангеліне (дан. Langelinie) - причал, променад та парк в центрі Копенгагена. Саме тут знаходиться знаменита Русалочка. А також тут можна побачити фонтан Гефіон.

Фонтан Гефіон (дан. Gefionspringvandet). Скульптурна композиція скандинавської богині Гефіон з чотирма биками. За легендою, швецький король пообіцяв Гефіон стільки землі, скільки можна зорати чотирма биками за одну ніч. Гефіон перетворила чотирьох своїх синів-велетнів у биків. Могутні тварини провели баку величезну борозду, що відрізали від Швеції шмат землі - острів, який згодом отримав назву Зеландія.

А ось і вона - Русалонька! Русалонька (дан. Den lille havfrue) - бронзова статуя морської діви висотою 1,25м. Пам'ятник героїні казки Ганса Крістіана Андерсена став символом Копенгагена і кожен турист, що себе поважає, просто зобов'язаний його побачити :) Бідній русалочці ніяк не дають спокою - то вандали голову їй відпиляють, то руку, то фарбою обіллють..

Недалеко біля пам'ятника Русалочки знаходиться Кастеллет (дан. Kastellet) - цитадель, що являє собою фортифікаційне спорудження у вигляді п'ятикутної зірки, що омивається таким же п'ятикутним ровом з водою. Всередині знаходяться колишні казарми. Раніше Кастеллет був важливим стратегічним воєнним об'єктом, сьогодні ж він відомий собою як міський парк та музей.

В гарну сонячну погоду парк є чудовим місцем для прогулянок та пробіжок. Тут дуже спокійно та затишно. Тут можна побачити старий повітряний млин.

На вулицях Копенгагена трапляються ще і такі екземпляри

Вдосталь погуляли по столиці. У нас ще навіть залишалося трохи часу, то ж ми вирішили присвятити його Білим Скелям Менс Клінт. Їхати туди близько двох годин. На щастя, це в нашому напрямку.

По дорозі нам зустрічалися неймовірні поля височенного ріпаку. Просто не могли не зупинитися, щоби не сфотографувати цю красу! Ми так захопилися, що і не помітили, що поле охороняється - до нас вже біг великий сторожовий собака. На щастя господар прикрикнув і той ніякої шкоди нам не зробив. Ось тоді ми і зрозуміли, що пора вшиватися звідти :)

Спуститися до Білих Скель можна довгими предовгими сходами.. Це займає трохи часу. Ох, а це ж потім ще підніматися ними назад!..

Менс Клінт (дан. Møns Klint) - білі скелі, що простягаються по данському острові Мен на декілька кілометрів.

Близько 70 мільйонів років тому величезна кількість молюсків шар за шаром почали утворювати крейдяний настил на дні океану, який з часом став розростатися. А впродовж Льодовикового Періоду, коли клімат значно змінився, рух гігантських льодовиків підняв з глибин морського дна шар вапняку. Ось так і утворилися Менс Клінт.

А за декілька останніх тисячоліть погода та океан зробили свою справу - надали скелям форми. Найвища точка масиву Менс Клінт становить 128 метрів над рівнем моря.

Вечоріє.. Час повертатися. Попереду нас чекають ще сотні метрів сходинок вгору.. А вже завтра на нас чекатиме Німеччина та Гамбург.